Vem skriver?

Publicerat 2012-01-01
Texter
I sjutton år har jag vandrat på denna jord, i sjutton år har mitt hjärta slått. Jag minns inte när jag för första gången höll en kamera i min hand, jag minns inte hur min första bild såg ut. Jag minns dock hur nöjd jag var över de halvkassa bilder jag tog med min alldeles egna kompaktkamera när jag var åtta och jag minns hur mycket beröm jag fick. De orden jag fick höra efter varje lyckad bild ledde till denna blogg, det ledde till att jag ville utveckla mitt fotande och även visa upp bilderna någonstans.
 
Jag har aldrig varit någon riktig "bloggare" som haft ett par nya spännande inlägg dagligen. Min tanke är att uppdatera när jag har något att visa upp, när jag upplevt något och dokumenterat det eller bara lyckats knäppa en skön bild. Jag har alltid velat få en viss stil i min blogg men aldrig riktigt lyckats och ska jag vara ärlig tror jag att det är just det som är min stil. Inte misslyckande, men extremt varierande. Jag gillar att leka med kameran, exprimentera i photoshop och testa olika effekter. Därför är det exakt det jag bjuder på, gott och blandat helt enkelt. 
 
Jag går första året på gymnasiet, ett samhällesprogram med media och inriktning på journalistik. Min fotolärare frågade oss vilken typ av bilder vi gillar att fotografera. För mig var svaret givet; natur... detaljer... porträtt... landskap... djur... barn... sport... studio... mat... och illustrativa bilder! Nej det var inte givet, jag kunde inte bestämma mig. Allt som fastnar på linsen kan vara något kul, allt kan bli till något intressant, vackert eller spännande. 
 
En bild kan säga mer än tusen ord. Men en simpel mening kan väcka så många känslor. Efter att ha läst så här långt i min presentation kanske du förstår att jag även är svag för att skriva. Det är något speciellt med att formulera stavleser till en flytande text. Även det är en bidragande faktor till den här bloggen, här får jag en perfekt kombination av två. 
 
Jag tänker inte skriva någor mer här, har du någon fråga är det bara att skriva i en kommentar jag svarar oftast som alltid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: