Jag andades in huvudstadens luft

Publicerat 2013-05-25
Fotografier
 
Det är ingen konst att få tiden att gå i ett molnigt Stockholm med en kamera i handen. Trots att det var en helt vanlig onsdag eftermiddag rörde sig folk längs storstadens centrala gator. Över plattan flaxade oskygga duvor och vattenpölar som låg kvar efter ett tidigare regn lockade till plaskande aktiviteter. För andra gången i mitt liv fick jag även chansen att besöka Fotografiska museet denna skoldag, något som alltid är lika intressant och inspirationsingivande. 
 
Denna fotoutflykt innebar inte bara fritt spatserande i vår vackra huvudstad, det gällde även att vara kreativ inför en fotouppggift. En bildserie på 4-6 bilder som ska gestalta Stockholm stad genom att med ett valfritt tema fånga essensen. Utav 231 bilder har jag några guldkorn som jag skulle kunna tänka mig att använda, har bara inte riktigt bestämt mig för vilka ännu. Mitt slutgiltiga resultat kommer så småningom även att publiceras här. Tillsvidare får ni njut av dessa tre favoriter.
 
Klicka på miniatyrerna för större format.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: